VERZUIM

BEHANDELING

Meer energie verandert vandaag de dag, morgen het leven

Ook begeleiden wij bedrijven en instellingen bij het voorkomen of beperken van ziekteverzuim door pijnklachten aan het bewegingsapparaat. Daarnaast hebben wij een samenwerking met

De Verzuimmakelaar. U kunt met uw leidinggevende een preventieve aanpak bespreken.

Terugdringen van ziekteverzuim door fysiotherapie

Ziekteverzuim door (pijn)klachten aan bijvoorbeeld (onder)rug, schouder, arm of nek is lastig voor werknemer en werkgever. Door gerichte fysiotherapie en begeleiding kan ziekteverzuim door pijnklachten aan het bewegingsapparaat vaak aanzienlijk verkort of zelfs voorkomen worden. Fysiotherapie bij ziekteverzuim door pijnklachten richt zich eerst en vooral op het verminderen of opheffen van de pijnklachten en op het reactiveren van de werknemer. Fysiotherapie draagt op deze wijze nadrukkelijk bij aan het beperken of voorkomen van ziekteverzuim.

Snel weer aan het werk door fysiotherapie

In de meeste gevallen is de werknemer al ziek thuis, met pijnklachten aan bijvoorbeeld rug, schouders, nek of knie. Soms is er al sprake van fysiotherapie. Er wordt echter nog te vaak niet specifiek getraind op het reactiveren van de patiënt als werknemer. Door gerichte fysiotherapie met de juiste oefeningen en in de juiste frequentie, kan de patiënt doorgaans veel sneller weer terug aan het werk. Voorkomen is uiteraard nóg beter dan genezen. Heeft een werknemer pijnklachten aan het bewegingsapparaat, neem dan direct contact met ons op zodat er zo snel mogelijk met de behandeling gestart kan worden.

Samenwerkingen

Wij onderhouden contracten met De Verzuimmakelaar, Easy Ergonomics en Breederzorg.

In samenwerking met Swiss Sense geeft Fysiotherapie WORKS voorlichtingscampagnes ter preventie van rugklachten.

de verzuimmakelaar.png
logo-breederzorg-2.jpg